lördag 18 september 2010

Till en kvinna

i sina bästa år. Jag letar alltid efter stämplar som passar ihop med mottagarens ålder. Jag lyckas inte alltid för som jag sagt tidigare så tycker jag att många stämplar är för barnsliga. Men jag hade denna clearstämpel som jag tyckte gick ihop med Magnolias boutique stämpel. Färgerna blev lite bleka i datorn men ,men.. Mottagaren är en kvinna som fyller 25 år och bor i Danmarks huvudstad. Jag gjorde kortet med en tag, även den är Magnolias.I Skåne är det storm idag med regn mellan skurarna. Jag har varit och köpt en regntålig vinterjacka idag, det är trots allt det man behöver bäst. Ha en skön helg.

10 kommentarer:

Lena sa...

Hej på dig!
men nu har du allt lyckats! Stämpeln passar perfekt till en 25 åring och butiksfönstret passar jättebra på kortet.
Så du har inversterat i Magnolias tags du med, samma här. Fina är dom tycker jag.
Samma väder här och jag tycker du är förståndig som köpt en vattentålig jacka. Jag vilar idag..ha,ha. Ha det gott på alla sätt och hälsa han med h;na. Kram Lena

Pernol sa...

Jättesnyggt kort! Stämplarna passar så bra tillsammans.

Jag har scrappat hela dagen idag. Nu blir det TVn och virkning av blommor.

Ha en fortsatt trevlig lördag!
kramis Pernilla

Lene sa...

ja inte kunde det bli bättre, så snyggt kort med härliga stämplar!
Inte dåligt att hitta två som passar både ålder och tillsammans!
Bra gjort gertrud!
ha en skön dag!
Kram lene

LenA sa...

Hmmm, det här kortet tycker jag är "Getrud" i ett nötskal, genomtänkt stämpelval, snyggt upplägg och färger, prickar och sist men inte minst HÖRNET, hihihi!
Supersnyggt!

Och dina A:n....är full av beundran! Såååå fina!Tror att det får bli ett projekt att lifta i framtiden!

Ha en bra söndag och väl mött vid valurnorna!
Kram Lena

Lena B E sa...

Wooow vilket superduperfint kort!! :) Nu har du verkligen fått till det, helt kanon till en 25 åring. Åååh vilka snygga färger, jag gillar ju lila! :)
Här är det bäst att utfärda en liftvarning. ;)
Ha en fortsatt bra söndag.
Kramar från Lena

Camilla sa...

Hej Gertrud!
Kortet är superfint och det är klart att du behöver en ordentlig vinterjacka, man kan aldrig lita på vädret i skåne.

Lisan sa...

Jätte tjusigt kort! Håller med att alla stämplar inte passar alla åldrar och ibland är det svårt att hitta rätt. Men det har du inte haft problem med här ser jag. Då är det mässa hos Pysseltagen på lördag o söndag. Jag ska dit på em på lördag. T tag i mig om du ser mig o jag missar dig. Ha det så bra, kramis från Lisan

Petra sa...

Snyggt, passar ju kanon till en 25 årig tjej. Fina färger o snyggt komponerad.
Önskar dej en trevlig helg.
Kram
Petra

Lene sa...

hej gertrud!
Vill önska dig en skön helg! Ta vara på det fina vädret!
kram lene

Lena B E sa...

Hejsan vännen!
Åh så kul att du också ska börja med julkorten!! :) Jag ser fram emot att se dina kort vännen.
Granen är faktiskt inte svår alls att göra bara man vet hur. Så är det ju med det mesta... det man vet är lättare än vad det ser ut att vara. eller hur?
Ha en jättetrevlig helg.
Kramar från Lena